Keystone logo

88 MBA Program dalam Pengajian Pemasaran Pemasaran 2024

Penapis

Penapis

  • MBA
  • Pengajian Pemasaran
  • Pemasaran
Bidang pengajian
  • Pengajian Pemasaran (88)
  • Kembali ke kategori utama
Lokasi
Cari lebih banyak lokasi
Jenis darjah
Tempoh
Kepantasan belajar
Bahasa
Bahasa
Format kajian

MBA Program dalam Pengajian Pemasaran Pemasaran

Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan, atau MBA, adalah pilihan yang popular di kalangan pelajar-pelajar yang ingin ijazah sarjana. Ia membantu pelajar melanjutkan pelajaran, belajar lebih lanjut mengenai dunia perniagaan, dan mendapat kelebihan dalam pasaran kerja yang kompetitif. Ramai pelajar memilih untuk mendapatkan MBA di kawasan khusus, seperti pemasaran. Walau bagaimanapun, ramai pelajar tertanya-tanya, apakah MBA dalam Pemasaran.

Sarjana Pentadbiran Perniagaan dalam Pemasaran adalah perniagaan sarjana yang memberi tumpuan kepada pemasaran dan komunikasi dengan pelanggan dan pelanggan. Matlamat umum pemasaran adalah untuk meningkatkan jualan dan membina sebuah syarikat, yang sering melibatkan penjenamaan korporat, komunikasi, pengiklanan, perhubungan awam, dan penyelidikan pasaran. MBA juga mungkin termasuk kursus dalam kempen bangunan, perancangan strategik, gelagat pengguna, analisis permintaan, dan jumlah kos dan keuntungan. Kurikulum dan program boleh berubah-ubah.

Pelajar yang memperoleh Sarjana Pentadbiran Perniagaan dalam Pemasaran mendapatkan beberapa faedah.Untuk satu, mereka lebih bersedia untuk melakukan pekerjaan mereka sekarang dan mempunyai kebolehan pemasaran yang lebih besar. Walau bagaimanapun, mereka juga mempunyai beberapa faedah menengah, sejak MBA menunjukkan bahawa calon pekerjaan adalah lebih layak daripada calon kerja setanding tanpa MBA. Ini bukan sahaja membantu siswazah mendapatkan pekerjaan, tetapi ia juga boleh meningkatkan nya peluang untuk kemajuan kerjaya.

Kos MBA boleh berbeza-beza dari sekolah ke sekolah, dan juga boleh bergantung kepada faktor-faktor seperti bantuan kewangan, kewarganegaraan institusi itu, dan masa yang diambil untuk melengkapkan ijazah. Bakal pelajar perlu menyelidik dengan teliti program untuk memastikan bahawa ia adalah patut yang baik sebelum mendaftar.

Mendapatkan MBA dalam Pemasaran membuka beberapa peluang kerjaya mungkin, seperti penyelidik pasaran, penganalisis, pakar penjenamaan, pengurus perhubungan awam, atau media sosial pemasar.Di samping itu, mereka yang mempunyai ijazah dalam pemasaran boleh mendapatkan pekerjaan bukan korporat; mereka mungkin bekerja dalam kerajaan, menyertai sebuah pertubuhan bukan keuntungan, atau memulakan perniagaan mereka sendiri.

Terdapat beberapa program yang berbeza pemasaran MBA, dari universiti luar negara yang besar untuk kursus dalam talian. Jika anda berminat untuk MBA di pemasaran, ia adalah masa untuk memulakan carian anda. Cari program anda di bawah dan kenalan secara terus pejabat kemasukan daripada sekolah pilihan anda dengan mengisi borang yang memimpin.