Keystone logo
King Fahd University of Petroleum and Minerals (KFUPM) - College of Industrial Management (CIM)

King Fahd University of Petroleum and Minerals (KFUPM) - College of Industrial Management (CIM)

King Fahd University of Petroleum and Minerals (KFUPM) - College of Industrial Management (CIM)

pengenalan

Ditubuhkan pada tahun 1975, Kolej Pengurusan Perindustrian (CIM) menawarkan program ijazah sarjana dalam Perakaunan, Kewangan, Pengurusan, Sistem Maklumat Pengurusan, dan Pemasaran. Di samping itu, kolej ini menawarkan tiga ijazah sarjana: Eksekutif Sarjana Pentadbiran Perniagaan (EMBA), Sarjana Pentadbiran Perniagaan (MBA) dan Sarjana Perakaunan. Semua program siswazah dikaji semula secara berkala dan ditandakan dengan benchmark terhadap program perniagaan terkemuka di Amerika Syarikat dan disemak semula untuk kekal topikal dan terkini dengan trend perniagaan yang berkembang. Program siswazah di CIM diselaraskan oleh Penolong Dekan kolej. Fakulti yang luar biasa yang komited dalam usahanya terhadap peningkatan yang berterusan, menerusi penggunaan teknologi baru, penekanan terhadap perspektif global dan perhatian kepada isu etika, meletakkan kurikulum perniagaan CIM setanding dengan program perniagaan terkemuka di seluruh dunia. Semua aspek program direka untuk mematuhi piawaian AACSB

Visi dan misi CIM berfungsi sebagai tumpuan utama untuk kolej dan memberi arah dalam usaha mencapai kecemerlangan dalam pengajaran, penyelidikan, dan perkhidmatan.

Visi

Menjadi salah satu daripada lima sekolah perniagaan utama di Asia

Misi

Kami menamatkan pengajian dengan pengetahuan, kemahiran, dan potensi kepimpinan yang relevan yang menjadikan mereka yang paling dicari oleh majikan di rantau ini. Kami menghasilkan penyelidikan berkualiti tinggi yang sangat dihormati oleh para sarjana perniagaan. Kami melibatkan komuniti dalam perkhidmatan yang berharga dan memperkaya.

Matlamat Strategik

  1. Membina badan fakulti yang luar biasa dengan perwakilan yang tepat dari Saudis
  2. Menyediakan pengalaman pembelajaran yang inovatif dan integratif untuk menghasilkan graduan yang kompetitif di peringkat global
  3. Menambah baik hasil dan kualiti penyelidikan
  4. Sediakan perkhidmatan tambah nilai kepada komuniti
  5. Meluruskan struktur dan memastikan sistem pengurusan responsif
  6. Meningkatkan daya saing menerusi imej dan bangunan jenama

CIM akan terus memimpin jalan untuk pendidikan perniagaan di Kerajaan, memastikan bahawa kurikulum masih relevan dan terkini kepada keperluan pihak berkepentingan, menggabungkan etika berdasarkan prinsip Islam, menjalin hubungan dengan komuniti perniagaan, dan memupuk perkembangan intelektualnya fakulti.

Lokasi

  • Dhahran

    University Blvd, 31261, Dhahran

    Program

    Soalan