Pengurusan Fesyen MBA - Major Pakaian
IFA Paris
Maklumat Utama
Pilih lokasi
Lokasi kampus
Paris, Perancis
Bahasa
Inggeris
Format kajian
diadun, Pembelajaran jarak jauh, Di kampus
Tempoh
24 - 24 bulan
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
EUR 14,800 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* Bayaran permohonan 150 EUR - Yuran pengajian: 9500 EUR untuk program dalam talian
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
IFA Paris MBA Disahkan oleh FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Tempoh: Program 24 bulan dalam bahasa Inggeris
- Kampus: Paris, Istanbul
- Format: Paris atau Istanbul / Paris
- Kredit ECTS: 120
- Bayaran Permohonan: € 150
- Yuran Pengajian: € 14,800
- Terhad untuk: 25 pelajar setiap kelas
"Paparan perniagaan fesyen 360 darjah yang lengkap"
Pengenalan
bijih dari sebelumnya, profesional fesyen perlu menunjukkan fleksibiliti dan kemampuan untuk menyesuaikan diri dengan lingkungan ekonomi yang lebih sulit, tetapi juga untuk mengubah tren pengguna dan pergeseran dalam sistem fesyen, dengan permintaan yang semakin meningkat untuk amalan perniagaan yang lebih lestari dan beretika. Syarikat mencari pengurus yang dapat mengembangkan pengalaman yang lebih menarik dan sosial untuk mendorong pengguna untuk berhubung, dan dengan yakin dapat menavigasi strategi inovatif dalam persekitaran digital.
Ditawarkan sejak tahun 2008, Pengurusan Fesyen MBA kami telah diperbaharui sepenuhnya untuk memanfaatkan sepenuhnya IFA Paris dan kepakaran kami dalam teknologi canggih dan dalam menyesuaikan amalan yang lebih lestari untuk industri fesyen.
Keutamaan kami: untuk menyediakan graduan kami kemahiran pemasaran dan pengurusan yang sangat baik yang diperlukan untuk menavigasi landskap yang berubah ini. Oleh kerana industri ini berusaha untuk mencipta lebih banyak peluang untuk mengekalkan keuntungan jangka panjang untuk produk atau perkhidmatannya, kami telah mengembangkan TIGA jurusan yang mencapai perpaduan antara savoir-faire tradisional Perancis dan pemahaman mendalam mengenai keperluan fesyen masa depan. pakaian, media fesyen, dan industri mewah:
- Pakaian (program ini)
- Kemewahan
- Media
Kebangkitan media sosial telah menetapkan semula tanggapan akauntabiliti dan ketelusan sebagai nilai teras yang perlu dijunjung oleh masyarakat kita. Gagasan tentang kepelbagaian, inklusif dan pelestarian lingkungan telah ditingkatkan dari status "fesyen pas" semata-mata menjadi masalah penting yang mesti diselesaikan.
Adakah fesyen gagal kita? Soalan yang sukar dijawab kerana meletakkan jenama dan pengguna di hadapan tanggungjawab mereka. Walau bagaimanapun, kita mempunyai tanggungjawab moral untuk menjawab!
MBA dalam Pengurusan Fesyen - Major Apparel, telah disusun semula untuk memastikan calon akan dilatih untuk menjadi pemimpin industri yang berhati-hati. Keupayaan membaca, dan menjangkakan perubahan masyarakat, adalah pusat strategi pedagogi yang dilaksanakan dalam program ini.
Kursus MBA kami disusun dengan mempertimbangkan kerangka ECTS seperti yang ditetapkan oleh Konvensyen Bologna. Setelah tamat pengajian, peserta akan mengumpulkan 120 ECTS yang akan dapat mereka pindahkan sekiranya mereka ingin melanjutkan pelajaran. Program ini juga diperakui oleh FEDE (Fédération Européenne Des Écoles).
Mahukan lebih banyak maklumat mengenai program MBA ini melalui e-mel? Klik di sini → Hantarkan lebih banyak maklumat!
Program MBA ini juga tersedia untuk kajian dalam talian di laman web pembelajaran jarak jauh kami IFA Paris - Belajar Dalam Talian. Untuk semua maklumat mengenai versi dalam talian penuh kursus ini, lawati: MBA Fashion Management - Apparel Major (Dalam Talian).
Kemasukan
Kurikulum
Struktur Kursus
Tahun 1:
Tahun pertama ditumpukan kepada pemerolehan kemahiran teras dan kecekapan dalam persekitaran bilik darjah.
Latihan intensif dan praktikal ini disampaikan melalui modul yang diajar yang dianjurkan dalam empat kumpulan modul.
Dua daripada kumpulan modul ini membentuk komponen teras Pengurusan Fesyen MBA. Ia adalah perkara biasa untuk ketiga-tiga jurusan (Mewah, Pakaian, Media):
Pengurusan pemasaran
Kumpulan ini merangkumi satu siri modul yang akan dirancang secara berurutan berdasarkan struktur rancangan pemasaran. Keseluruhan pengetahuan yang diperoleh oleh pelajar akan menyediakan mereka untuk:
Menganalisis cabaran pemasaran yang kompleks berdasarkan kajian kes praktikal
Memperuntukkan sumber secara strategik untuk mencapai objektif yang telah ditetapkan
DNA jenama kraf membolehkan pencapaian kelebihan daya saing yang mampan.
Isu Perniagaan
Keupayaan untuk mendengar dan mentafsir isyarat pasaran adalah komponen utama pengurus masa kini. Ia perlu diusahakan secara berterusan. Dalam modul ini mengumpulkan pelajar akan menemui keistimewaan industri fesyen dari sudut ekonomi dan kewangan.
Sebagai tambahan kepada modul teras, Apparel Major ini tertumpu pada dua kumpulan modul, mewakili hampir separuh daripada kurikulum:
Proses Fesyen
Pelajar mendapat pemahaman yang menyeluruh tentang semua langkah aktiviti logistik rumah fesyen, daripada mendapatkan dan membeli, kepada peruncitan dan pengedaran.
Dalam Pembangunan Koleksi, pelajar sedang tenggelam dalam persekitaran bengkel yang membolehkan mereka mendapat latihan intensif dan praktikal berdasarkan setiap peringkat pembangunan koleksi fesyen, dari permulaan hingga pengkomersilan.
Persekitaran Fesyen
Kumpulan modul ini menyediakan pelajar kami untuk menangani keperluan masa depan industri fesyen yang kompetitif, sama ada penggunaan teknologi baharu, pelaksanaan proses kualiti termaju atau pertimbangan fenomena fesyen kontemporari.
Tahun 2:
Tahun kedua dikhususkan untuk pelaksanaan dan percubaan kemahiran ini melalui penyiapan latihan amali wajib dan pembangunan tesis Capstone, projek unik dan individu yang banyak berhutang kepada IFA Paris pembelajaran dengan melakukan pedagogi.
Dalam Projek Capstone, pelajar dijangka mewujudkan hubungan antara pengetahuan kursus dan pemahaman praktikal mereka tentang amalan terbaik terkini industri untuk menyediakan rancangan lengkap untuk usaha perniagaan.
Akhir sekali, dari permulaan hingga pengijazahan, dan tanpa mengira lokasi mereka, pelajar pasca siswazah IFA Paris akan mendapat manfaat daripada sokongan jabatan unik yang dipanggil "Pusat Kerjaya dan Alumni".
Memanfaatkan kerjasama kukuh dengan kumpulan seperti LVMH, Richemont atau Kering, Pusat Kerjaya dan Alumni akan memberi akses kepada acara pelancaran jenama eksklusif, pertunjukan fesyen, pameran seni atau pameran perdagangan profesional untuk membina rangkaian profesional pelajar sendiri.
Kredit:
Tahun 1: 60 ECTS
Pemasaran & Pengurusan - 18 ECTS
Isu Perniagaan - 13 ECTS
Proses Fesyen - 16 ECTS
Persekitaran Fesyen - 13 ECTS
Tahun 2: 60 ECTS
Latihan magang - 20 ECTS
Projek Capstone - 40 ECTS
Yuran Pengajian Program
Mengenai Sekolah
Soalan
Kursus Serupa
MBA Global dalam Reka Bentuk, Fesyen dan Barangan Mewah
- Bologna, Itali