Pengurusan Fesyen MBA - Major Mewah
IFA Paris
Maklumat Utama
Pilih lokasi
Lokasi kampus
Paris, Perancis
Bahasa
Inggeris
Format kajian
diadun, Pembelajaran jarak jauh, Di kampus
Tempoh
24 - 24 bulan
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
EUR 14,800 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* Bayaran permohonan 150 EUR - Yuran pengajian: 9500 EUR untuk program dalam talian
pengenalan
IFA Paris MBA Disahkan oleh FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Tempoh: Program 24 bulan dalam bahasa Inggeris
- Kampus: Paris, Istanbul
- Format *: Paris atau Istanbul / Paris
- Kredit ECTS: 120
- Bayaran Permohonan: € 150
- Yuran Pengajian: € 14,800
- Terhad untuk: 25 pelajar setiap kelas
* ketersediaan Format mungkin berbeza dari satu tahun ke tahun yang lain
Pengenalan
Lebih dari sebelumnya, profesional fesyen perlu menunjukkan fleksibiliti dan kemampuan untuk menyesuaikan diri dengan lingkungan ekonomi yang lebih sulit, tetapi juga untuk mengubah tren pengguna dan pergeseran dalam sistem fesyen, dengan peningkatan permintaan untuk amalan perniagaan yang lebih lestari dan beretika. Syarikat mencari pengurus yang dapat mengembangkan pengalaman yang lebih menarik dan sosial untuk mendorong pengguna untuk berhubung, dan dengan yakin dapat menavigasi strategi inovatif dalam persekitaran digital.
Ditawarkan sejak tahun 2008, Pengurusan Fesyen MBA kami telah diperbaharui sepenuhnya untuk memanfaatkan sepenuhnya IFA Paris warisan dan budaya dan kepakaran kami dalam teknologi canggih dan dalam menyesuaikan amalan yang lebih lestari untuk industri fesyen.
Keutamaan kami: untuk menyediakan graduan kami kemahiran pemasaran dan pengurusan yang sangat baik yang diperlukan untuk menavigasi landskap yang berubah ini. Oleh kerana industri ini berusaha untuk mencipta lebih banyak peluang untuk mengekalkan keuntungan jangka panjang untuk produk atau perkhidmatannya, kami telah mengembangkan TIGA jurusan yang mencapai perpaduan antara savoir-faire tradisional Perancis dan pemahaman mendalam mengenai keperluan fesyen masa depan. pakaian, media fesyen, dan industri mewah:
- Mewah (program ini)
- Pakaian
- Media
Produk mewah secara tradisional ditakrifkan melalui perspektif jarang. Bahan mentah eksklusif yang digabungkan dengan keahlian halus dan keturunan adalah penambah nilai yang membantu mendapatkan harga yang tinggi. Definisi ini, walaupun masih boleh diterima, telah berkembang secara dramatik kerana konsep seperti masa, ruang dan pengalaman kini dikaitkan dengan konsep kemewahan.
Industri utama yang bermasalah adalah mentakrifkan semula intinya. Terdapat dua hipotesis yang berpotensi:
- Perubahan struktur mendorong industri mewah untuk berubah dan meletup menjadi pelbagai, dan kadang-kadang paradoks, ideologi.
atau, - Perubahan struktur mendorong industri mewah untuk memulai pengurangan nilai tradisional dan sekularnya, kembali ke teras asalnya.
MBA dalam Pengurusan Fesyen - Jurusan Mewah telah disusun semula untuk memastikan calon akan mencapai tahap ketangkasan yang optimum yang membolehkan mereka menavigasi krisis eksistensi yang sedang dilalui oleh industri mewah.
Kursus MBA kami disusun dengan mempertimbangkan kerangka ECTS seperti yang ditetapkan oleh Konvensyen Bologna. Setelah tamat pengajian, peserta akan mengumpulkan 120 ECTS yang akan dapat mereka pindahkan sekiranya mereka ingin melanjutkan pelajaran. Program ini juga diperakui oleh FEDE (Fédération Européenne Des Écoles).
Mahukan lebih banyak maklumat mengenai program MBA ini melalui e-mel? Klik di sini → Hantarkan lebih banyak maklumat!
Program MBA ini juga tersedia untuk kajian dalam talian di laman web pembelajaran jarak jauh kami IFA Paris - Belajar Dalam Talian. Untuk semua maklumat mengenai versi dalam talian penuh kursus ini, lawati: MBA Fashion Management - Luxury Major (Online).
Kemasukan
Kurikulum
Struktur Kursus
Tahun 1:
Tahun pertama ditumpukan kepada pemerolehan kemahiran teras dan kecekapan dalam persekitaran bilik darjah.
Latihan intensif dan praktikal ini disampaikan melalui modul yang diajar yang dianjurkan dalam empat kumpulan modul.
Dua daripada kumpulan modul ini membentuk komponen teras Pengurusan Fesyen MBA. Ia adalah perkara biasa untuk ketiga-tiga jurusan (Mewah, Pakaian, Media):
Pengurusan pemasaran
Kumpulan ini merangkumi satu siri modul yang akan dirancang secara berurutan berdasarkan struktur rancangan pemasaran. Keseluruhan pengetahuan yang diperoleh oleh pelajar akan menyediakan mereka untuk:
Menganalisis cabaran pemasaran yang kompleks berdasarkan kajian kes praktikal
Memperuntukkan sumber secara strategik untuk mencapai objektif yang telah ditetapkan
DNA jenama kraf membolehkan pencapaian kelebihan daya saing yang mampan.
Isu Perniagaan
Keupayaan untuk mendengar dan mentafsir isyarat pasaran adalah komponen utama pengurus masa kini. Ia perlu diusahakan secara berterusan. Dalam modul ini mengumpulkan pelajar akan menemui keistimewaan industri fesyen dari sudut ekonomi dan kewangan.
Sebagai tambahan kepada modul teras, jurusan Mewah ini tertumpu kepada dua kumpulan modul, yang mewakili hampir separuh daripada kurikulum:
Proses Mewah
Pelajar mendapat pemahaman yang menyeluruh tentang proses yang terlibat dalam pengeluaran, perdagangan dan pengedaran barangan mewah.
Gaya Hidup Mewah
Pengelompokan modul Gaya Hidup Mewah akan membolehkan pelajar kami mengalami industri yang pelbagai dan memberi mereka cerapan yang lebih khusus tentang setiap satu daripadanya. Topik seperti Haute Couture, Barang Kemas Mewah, industri Kecantikan atau Hospitaliti akan diliputi oleh pakar dalam sektor yang akan membimbing pelajar melalui proses penemuan mereka.
Tahun 2:
Tahun kedua dikhususkan untuk pelaksanaan dan percubaan kemahiran ini melalui penyiapan latihan amali wajib dan pembangunan tesis Capstone, projek unik dan individu yang banyak berhutang kepada IFA Paris pembelajaran dengan melakukan pedagogi.
Dalam Projek Capstone, pelajar dijangka mewujudkan hubungan antara pengetahuan kursus dan pemahaman praktikal mereka tentang amalan terbaik terkini industri untuk menyediakan rancangan lengkap untuk usaha perniagaan.
Akhir sekali, dari permulaan hingga pengijazahan, dan tanpa mengira lokasi mereka, pelajar pasca siswazah IFA Paris akan mendapat manfaat daripada sokongan jabatan unik yang dipanggil "Pusat Kerjaya dan Alumni".
Memanfaatkan kerjasama kukuh dengan kumpulan seperti LVMH, Richemont atau Kering, Pusat Kerjaya dan Alumni akan memberi akses kepada acara pelancaran jenama eksklusif, pertunjukan fesyen, pameran seni atau pameran perdagangan profesional untuk membina rangkaian profesional pelajar sendiri.
Kredit:
Tahun 1: 60 ECTS
Pemasaran & Pengurusan - 18 ECTS
Isu Perniagaan - 13 ECTS
Proses Mewah - 9 ECTS
Gaya Hidup Mewah - 20 ECTS
Tahun 2: 60 ECTS
Latihan magang - 20 ECTS
Projek Capstone - 40 ECTS