
MBA dalam Perhubungan Awam dan Pengiklanan - UCAM, Sepanyol
Sharjah, Emiriah Arab Bersatu
TEMPOH MASA
12 Months
BAHASA
Inggeris
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
Minta tarikh akhir permohonan
TARIKH MULA PALING AWAL
Minta tarikh mula paling awal
YURAN TUISYEN
AED 32,000 / per course
FORMAT PENGAJIAN
Pembelajaran jarak jauh
pengenalan
Demonstrasi komprehensif prinsip dan amalan asas Pengiklanan dan Perhubungan Awam yang menekankan proses keputusan strategi kreatif/media dan pengaruh sejarah, sosial dan ekonomi. Modul ini direka bentuk untuk memberikan gambaran dan pemahaman yang luas tentang konsep utama yang terlibat dalam perhubungan awam/pengiklanan dan akan menyediakan pelajar untuk kerja masa depan dalam perancangan kempen dan pengurusan reputasi jenama. Kursus ini akan menyediakan asas yang kukuh untuk orang yang bekerja di kawasan tersebut.
MBA dalam talian setahun dalam Perhubungan Awam dan Pengiklanan ialah program komprehensif yang direka untuk profesional perniagaan yang menantikan peranan pengurusan atau pentadbiran kanan. Selepas tamat program, pelajar akan dianugerahkan dengan diploma pasca siswazah dalam Pentadbiran Perniagaan dari Cambridge International Qualifications, UK dan Sarjana Pentadbiran Perniagaan dari Universidad Católica de Murcia, UCAM.
Pelajar yang mendaftar dengan MBA dalam Perhubungan Awam dan Pengiklanan akan menjalankan modul teras mengenai Pengurusan Sumber Manusia Antarabangsa, Pengurusan Perubahan Strategik, Pengurusan Strategik dan Kepimpinan, Pengurusan Operasi, Prinsip Pengiklanan dan Pengurusan Perhubungan Awam dan Perhubungan Awam dalam Komunikasi Pemasaran Bersepadu dalam Bahagian Pertama manakala pada bahagian kedua pelajar akan mengambil modul Sosio – Ekonomi – Persekitaran Perundangan dan kerja tesis.
Mengenai UCAM
Universidad Católica de Murcia, UCAM, yang diasaskan pada tahun 1996, adalah salah satu universiti paling pesat berkembang yang diiktiraf sepenuhnya di rantau Eropah. Berpusat di Murcia, Sepanyol, dengan pusat pembelajaran di UAE, Indonesia dan Singapura, UCAM menawarkan lebih daripada 163 kursus, termasuk pentadbiran perniagaan, penjagaan kesihatan, sains komputer, pengurusan sukan dan kejuruteraan. Universiti ini mempunyai perkongsian strategik dengan lebih daripada 360 universiti antarabangsa, termasuk Universiti Stanford, Universiti Nasional Singapura dan Universiti Teknologi Nasional. UCAM juga merupakan ahli Erasmus Mundus dan Universia. Program E-MBA UCAM disenaraikan antara 10 teratas di rantau ini dan universiti itu kini mempunyai lebih 21000 pelajar aktif. UCAM mengiktiraf dan menganugerahkan program MBA dalam Pengurusan Am, MBA dalam Analitis Perniagaan, MBA dalam Operasi dan Pengurusan Projek, MBA dalam Kepimpinan Kesihatan dan Keselamatan, MBA dalam Perbankan dan Kewangan Global, MBA dalam Pengurusan Rantaian Bekalan Agile, MBA dalam Pengurusan Penjagaan Kesihatan Global, MBA dalam Tenaga dan Kelestarian, MBA dalam Perakaunan dan Kewangan dan MBA dalam Pengurusan Pemasaran.
Kemasukan
Kurikulum
Bahagian A terdiri daripada enam modul yang mana empat modul adalah teras manakala dua modul khusus. Enam modul tersebut akan dihantar dalam tempoh enam bulan. Semua pelajar yang melengkapkan bahagian A akan mencapai 40 Sistem Pemindahan Kredit Eropah (ECTS), yang bersamaan dengan 120 Kredit UK.
Bahagian B terdiri daripada modul wajib dan kerja tesis. Tempoh Bahagian B ialah enam bulan dan semua pelajar yang melengkapkan bahagian A dan Bahagian B akan dianugerahkan dengan ijazah dalam MBA dalam Perhubungan Awam dan Pengiklanan dari UCAM Sepanyol dan akan memperoleh 60 ECTS, yang bersamaan dengan 180 kredit UK.
Garis Panduan Program - Bahagian A
- Pengurusan Sumber Manusia Antarabangsa
- Pengurusan Perubahan Strategik
- Pengurusan Strategik dan Kepimpinan
- Pengurusan Operasi
- Prinsip Pengurusan Periklanan dan Perhubungan Awam
- Perhubungan Awam dalam Komunikasi Pemasaran Bersepadu
Garis Panduan Program - Bahagian B
- Sosio – Ekonomi – Persekitaran Undang-undang
- Tesis kerja
Pathway pengkhususan
MBA Perhubungan Awam dan Pengiklanan: Pathway ini direka untuk pelajar yang berhasrat untuk mengkhusus dalam Perhubungan Awam dan Pengiklanan.
Modul
- Prinsip Pengurusan Periklanan dan Perhubungan Awam
- Perhubungan Awam dalam Komunikasi Pemasaran Bersepadu
Sumber Pembelajaran
- Kuliah langsung & interaktif oleh fakulti pakar
- Sesi rakaman untuk tontonan luar talian
- Kurikulum bertaraf dunia oleh fakulti terkemuka
- Webinar biasa oleh pemimpin industri
- Tugasan untuk penilaian modul
- LMS yang mudah digunakan boleh diakses di mana-mana sahaja
- Perpustakaan dalam talian untuk meningkatkan lagi pengetahuan anda
- Disertasi mengenai bidang kerja penyelidikan anda
Tugasan dan Penilaian
UCAM – Exeed College mengikuti pendekatan penilaian berasaskan tugasan, dan pelajar perlu menyerahkan tugasan selepas setiap modul.
Hasil Program
Perkara yang anda akan dapat sebagai pelajar Sarjana dengan Exeed College
- Pengetahuan Mendalam Bidang Anda
- Bertambah Peluang
- Potensi Pendapatan Lebih Tinggi
- Reputasi dan Kredibiliti
- Kemahiran Rangkaian yang Lebih Baik
- Memastikan Anda Berdaya Saing