Pengurusan Antarabangsa MBA - Pemasaran Berdasarkan Data
Reutlingen, Jerman
TEMPOH MASA
3 Semesters
BAHASA
Inggeris
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
Minta tarikh akhir permohonan
TARIKH MULA PALING AWAL
Minta tarikh mula paling awal
YURAN TUISYEN
EUR 9,600
FORMAT PENGAJIAN
Di kampus
pengenalan
MBA ESB di Universiti Reutlingen menawarkan gabungan pengetahuan teori dan kemahiran praktikal yang menarik untuk melengkapkan pemimpin pemasaran masa depan. Pelajar diajar pelbagai topik daripada asas pemasaran digital kepada aplikasi kecerdasan buatan melalui kaedah pengajaran interaktif, kerjasama projek dan kajian kes dunia sebenar. Ini termasuk memperoleh kepakaran dalam analisis statistik untuk memahami masalah, membangunkan penyelesaian berasaskan data konkrit dan membolehkan komunikasi berkesan dengan pihak berkepentingan. Graduan MBA tidak akan menghadapi masalah untuk menangani cabaran pemasaran yang kompleks dengan menggunakan pemasaran berasaskan data untuk membuat keputusan termaklum dan mempromosikan amalan etika.
Galeri
Pelajar Ideal
Graduan dalam semua disiplin boleh didaftarkan jika mereka mempunyai sekurang-kurangnya dua tahun pengalaman profesional selepas menamatkan ijazah sarjana muda mereka. Graduan dalam bidang kejuruteraan, sains semula jadi, atau kemanusiaan akan mencapai kelayakan siswazah untuk meningkatkan peluang kerjaya mereka.
Kemasukan
Kurikulum
ECTS: 90
Empat daripada sepuluh pengkhususan
Modul Teras: Semester 1/ semester musim sejuk (Oktober hingga Februari)
- Perniagaan dalam Nombor: Perakaunan dan Kewangan
- Mengurus Permintaan dan Penawaran
- Merangka Strategi Masa Depan
- Mengurus Orang dan Budaya
- Rangka Kerja Undang-undang Pengurusan
- Bahasa Jerman 1 / Bahasa Perniagaan 1
- Bahasa Jerman 2 / Bahasa Perniagaan 2
- Kaedah Penyelidikan Perniagaan
- Penempatan Syarikat & Laporan Projek
- Tesis Sarjana
Elektif: Semester 2/ semester musim panas (Mac hingga Julai)
- Pengurusan Perusahaan Lean
- Berunding merentas Sempadan
- Pengurusan Jualan Antarabangsa
- Pemasaran Data-Pemacu
- Memanfaatkan Kepelbagaian, Ekuiti dan Kemasukan (DEI) sebagai Pemacu Organisasi
- Analisis Data dan Membuat Keputusan
- Dinamik Kelestarian
- Transformasi Organisasi dan Perniagaan
- Model Perniagaan untuk Ekonomi Pekeliling
- Penciptaan dan Pelaksanaan Strategi
Projek IN-Syarikat: Cuti musim panas/ semester 3/ semester musim sejuk (Ogos hingga November)
Modul Wajib
- Strategi dan Enterprising
- Mengurus Permintaan dan Penawaran
- Tadbir Urus Ekonomi dan Perundangan
- Perakaunan dan kewangan
- Kelakuan Organisasi
Elektif
- Pengurusan Teknologi Antarabangsa
- Pemasaran dan Jualan Antarabangsa
- Strategi Antarabangsa dan Pembangunan Korporat
- Empat daripada sepuluh pengkhususan
Tesis Sarjana: Semester 3/ semester musim sejuk (November hingga Februari)