Antarabangsa MBA
Asia University College of Management
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Nantun District, Taiwan
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
Minta maklumat
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Sep 2023
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
MBA antarabangsa
Pengenalan
Master International Pentadbiran Perniagaan (Imba) ditubuhkan pada tahun 2007 untuk membangunkan dan memupuk kemahiran dan pelajar pengetahuan perlu untuk berjaya dalam persekitaran perniagaan global. Program ini menawarkan pilihan pelbagai dalam kejohanan utama, termasuk: Pemasaran, Kewangan, Perniagaan Antarabangsa, Leisure and Recreation, dan Perakaunan dan Sistem Maklumat.
Program Imba menekankan teori perniagaan global dan amalan, dan bertujuan untuk membangunkan pelajar-pelajar yang mempunyai pemahaman yang kaya dengan operasi perniagaan antarabangsa dan kaedah dan teknik yang berbeza yang digunakan dalam penyelesaian masalah. Setelah tamat pengajian, ramai pelajar-pelajar kita memulakan kerjaya yang cerah dalam industri, kerajaan, atau institusi akademik.
matlamat pembelajaran
Kemahiran Profesional
Pelajar perlu dilengkapi dengan pengetahuan profesional pertengahan dan kemahiran bidang kepakaran masing-masing untuk memudahkan kerjaya mereka dan / atau untuk mendapatkan pengajian lanjutan dan berkeupayaan perantaraan mereka secara umum, pengurusan khusus dan kemahiran pelbagai disiplin dan pengetahuan.
Kemahiran komunikasi
Pelajar perlu dilengkapi dengan kemahiran komunikasi lisan dan bertulis yang unggul.
Analisis & kemahiran menyelesaikan masalah
Pelajar perlu dilengkapi dengan pemikiran analitikal sebagai tambahan kepada kemahiran menyelesaikan masalah strategik, kreatif, dan inovatif.
etika
Pelajar perlu dilengkapi dengan etika profesional, nilai-nilai mulia, dan kelakuan beretika.
perspektif global
Pelajar perlu berfikir dengan perspektif global dan isu-isu antarabangsa kebimbangan.
Kurikulum
keperluan lulus: 36 kredit, termasuk 27 kredit Kursus yang diperlukan dan 9 kredit Kursus Elektif.
kursus yang ditetapkan
Tesis Sarjana (6 kredit), Kolej Diperlukan (12 kredit), dan satu Kursus Major (9 kredit).
Kolej diperlukan kursus:
Pengurusan Pemasaran, Teori Organisasi dan Pengurusan, Kaedah Penyelidikan, Pengurusan Kewangan.
Jurusan
- Pengurusan pemasaran
- Perniagaan antarabangsa
- KEWANGAN
- Leisure & Recreation Management
- perakaunan