Sarjana Pentadbiran Perniagaan

Umum

Penerangan Program

Program dan Objektif

Program Sarjana Pentadbiran Perniagaan (MBA) dirancang untuk memenuhi keperluan pendidikan para pengurus dewasa bekerja dalam ekonomi global yang terus berkembang. Program ini menekankan pengenalpastian, analisis, dan penyelesaian masalah pengurusan kompleks dalam konteks yang memerlukan pemahaman teknikal dan membuat keputusan yang seimbang.
Pengurusan terdiri daripada penilaian rasional situasi dan pemilihan tujuan dan tujuan secara sistematik; perkembangan strategi sistematik untuk mencapai matlamat ini; marshalling sumber yang diperlukan; reka bentuk rasional, organisasi, arahan, dan kawalan aktiviti yang diperlukan untuk mencapai tujuan yang dipilih, dan akhirnya, motivasi dan memberi ganjaran kepada orang ramai untuk melakukan kerja.
Program MBA menyediakan pelajar dewasa dengan asas komprehensif untuk membuat keputusan perniagaan dan menyediakan mereka untuk memimpin dengan berkesan dalam persekitaran perniagaan yang pesat berubah. Program ini telah distrukturkan dengan fleksibiliti untuk berkhidmat kepada pemegang ijazah sarjana muda dalam pentadbiran perniagaan serta mereka yang memegang ijazah dalam bidang lain.

Syarat Kemasukan

Bahan-bahan berikut diperlukan sebelum keputusan kemasukan boleh dibuat oleh Jawatankuasa Kemasukan:

  1. Transkrip rasmi semua kerja akademik yang diambil sejak tamat pengajian dari sekolah menengah harus dikemukakan terus ke Pejabat Pengakuan dan Rekod Pejabat Stanton University . Transkrip rasmi akhir yang menunjukkan bahawa ijazah sarjana muda yang telah diberikan harus diserahkan. Jika ijazah sarjana muda itu tidak diberikan pada masa pelajar itu memohon kemasukan ke dalam program MBA, maka pelajar setelah penerimaan ijazah sarjana muda hendaklah segera membuat perjanjian untuk mempunyai transkrip rasmi dihantar terus ke Stanton University menunjukkan bahawa ijazah sarjana muda telah diberikan.
  2. Pemohon mestilah menyelesaikan program ijazah sarjana muda dari kolej atau universiti yang diiktiraf oleh agensi akreditasi yang diiktiraf oleh Jabatan Pendidikan Amerika Syarikat, dari institusi yang diluluskan oleh Biro California untuk Pendidikan Sepencarian Persendirian, atau dari institusi nasional atau antarabangsa yang memenuhi piawaian ini .
  3. Bayaran permohonan
  4. Borang Permohonan: permohonan adalah sah selama satu tahun.

Kurikulum

Kurikulum Teras Biasa:

Konsentrasi Umum:

  • Pengurusan kewangan
  • Perniagaan Antarabangsa / Pengurusan Global (IB / GM)
  • Pemasaran
  • Konsentrasi Individu Lain 24 unit

Projek MBA

4 unit

Jumlah

60 unit

Keperluan Pengijazahan MBA

Calon untuk Ijazah Sarjana Pentadbiran Perniagaan hendaklah mempunyai:

  1. Berjaya melengkapkan program yang diluluskan dalam Pentadbiran Perniagaan dengan purata titik gred kumulatif sebanyak 3.0 atau lebih baik, sementara menerima tidak lebih daripada dua huruf gred kurang dari B dan tiada gred huruf kurang daripada C;
  2. Berhasil menyelesaikan sekurang-kurangnya 60 unit kursus semester, sekurang-kurangnya 40 daripadanya telah siap di kediaman di SU dan sekurang-kurangnya 12 Unit yang telah siap selepas Kemajuan Ke Kandidat;
  3. Berjaya menyelesaikan semua syarat ijazah dalam had masa maksimum yang dibenarkan, lima tahun, atau dalam pelanjutan masa yang diluluskan secara rasmi;
  4. Berjaya melengkapkan Master of Business Administration Capstone Project, BA 750;
  5. Mengemaskini semua borang pengijazahan yang perlu mengikut jadual yang disediakan oleh Sekolah Perniagaan dan Pengurusan, dan
  6. Menyelesaikan semua tanggungjawab kewangan kepada Universiti.
Tarikh Akhir Kemaskini Januari 2019

Latar Belakang Pusat Pengajian

Stanton University (SU) was founded in 1996 as an academic institution of higher learning which focuses those approaches of higher education that lead to student success. To meet the needs of its stud ... Baca lebih lanjut

Stanton University (SU) was founded in 1996 as an academic institution of higher learning which focuses those approaches of higher education that lead to student success. To meet the needs of its students, the University is organized into an educational delivery system based on the democratic process in which the student is the prime concern. In the quest for academic quality, the University has a commitment to increase and strengthen the quality of teaching in the classroom by trying varied teaching models, careful evaluation and feedback. Baca Ringkas