Penerangan

Abad ke-21 menuntut pendekatan asli yang dipimpin oleh ketua perniagaan baru yang inovatif, akal, pragmatik, dan berani. Para pemimpin ini mesti memiliki pengetahuan dan pemahaman untuk kreatif dan berkesan menangani cabaran masa depan-termasuk yang tidak dapat dilihat hari ini.

Sekolah Pengurusan Antarabangsa Geneva MBA telah diwujudkan untuk memenuhi permintaan ini. Terlibat, berpandangan ke hadapan, dan responsif, kami menyasarkan untuk mendidik generasi baru pemimpin perniagaan yang juga warga global.

Direka untuk graduan Sarjana Muda yang cemerlang dan pengurus yang berpengalaman dengan matlamat kerjaya yang bercita-cita tinggi, program ini mengambil pendekatan inovatif untuk pengurusan dalam persekitaran perniagaan yang mencabar. Il akan meningkatkan pemikiran kreatif dan kemahiran menyelesaikan masalah yang sedia ada, membangunkan pengurus ke tahap strategi dan pentadbiran perniagaan seterusnya. Program ini menyediakan pendekatan global untuk pengurusan dan pentadbiran perniagaan. Ia akan membuka pintu keusahawanan dan inovasi global, dan memenuhi tuntutan pelajar yang ingin membangunkan kemahiran yang diperlukan dalam kepimpinan dan keusahawanan.

Setelah memperolehi Sarjana Pentadbiran Perniagaan (MBA), anda boleh mengharapkan untuk mencari jawatan pengurusan dan utama dalam organisasi antarabangsa.

Pace

MBA kami disampaikan selama 18 bulan (3 semester) dan irama dianjurkan sedemikian rupa sehingga pelajar kami dapat bekerja Part-Time, yang membuka peluang pekerjaan mereka. Kerjaya kami

Pengesahan / Tesis

Pada akhir MBA, pelajar perlu mempertahankan Tesis yang akan menjalankan salah satu mata pelajaran yang dikaji semasa program ini.

Kandungan

Strategi

  • Pengurusan kualiti
  • Pembangunan Rancangan Perniagaan (Harvard Business School Publishing)
  • Pengurusan Projek (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
  • Peningkatan Proses (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
  • Undang-undang Perniagaan Antarabangsa
  • Pengurusan Sumber Manusia Strategik
  • Pengurusan Perubahan (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
  • Membuat Keputusan (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
  • Pengurusan Krisis Melobi (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
  • Keselamatan IT
  • Pelaksanaan Inovasi (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)

Perakaunan

  • Statistik
  • Perakaunan
  • Cukai
  • Audit dalaman
  • Makro
  • Kewangan korporat
  • Etika
  • Ekonomi dunia
  • Sosiologi Politik
  • Etika Korporat

Pemasaran

  • Pemasaran Strategik - Model
  • Kajian Pengguna
  • Undang-undang Persaingan
  • Pengurusan jenama
  • Penetapan Harga
  • Kecekapan Teras - Pemasaran
  • Memimpin Pasukan Jualan
  • Pemasaran Antarabangsa
  • CRM
  • Pemasaran Sensorial

Lain-lain

  • Hari Inovasi
  • Perniagaan English
  • Bercakap dengan Keyakinan
  • Metodologi
  • Tesis

Penilaian

  • Peperiksaan Mid-term
  • Peperiksaan akhir
  • Pertahanan Skripsi

Pembelajaran ekspedisi

Tesis

Program diajar dalam:
English
Perancis
IMSG International Management School Geneva
Tarikh Akhir Kemaskini January 27, 2019
Kursus ini Lokasi Kampus
Start Date
Okt 2019
Feb 2020
Duration
18 
Sambilan
Ikut lokasi
Ikut tarikh
Start Date
Okt 2019, Feb 2020
Tarikh tutup permohonan

Okt 2019, Feb 2020

Location
Tarikh tutup permohonan
End Date