Sarjana Pentadbiran Perniagaan (MBA)
IMSG International Management School Geneva
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Geneva, Switzerland
Bahasa
Inggeris, Perancis
Format kajian
Di kampus
Tempoh
18 bulan
laju
Sambilan
Yuran tuisyen
CHF 10,900 / per quarter
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
pengenalan
Penerangan
Abad ke-21 menuntut pendekatan asli yang dipimpin oleh ketua perniagaan baru yang inovatif, akal, pragmatik, dan berani. Para pemimpin ini mesti memiliki pengetahuan dan pemahaman untuk kreatif dan berkesan menangani cabaran masa depan-termasuk yang tidak dapat dilihat hari ini.
Sekolah Pengurusan Antarabangsa Geneva MBA telah diwujudkan untuk memenuhi permintaan ini. Terlibat, berpandangan ke hadapan, dan responsif, kami menyasarkan untuk mendidik generasi baru pemimpin perniagaan yang juga warga global.
Direka untuk graduan Sarjana Muda yang cemerlang dan pengurus yang berpengalaman dengan matlamat kerjaya yang bercita-cita tinggi, program ini mengambil pendekatan inovatif untuk pengurusan dalam persekitaran perniagaan yang mencabar. Il akan meningkatkan pemikiran kreatif dan kemahiran menyelesaikan masalah yang sedia ada, membangunkan pengurus ke tahap strategi dan pentadbiran perniagaan seterusnya. Program ini menyediakan pendekatan global untuk pengurusan dan pentadbiran perniagaan. Ia akan membuka pintu keusahawanan dan inovasi global, dan memenuhi tuntutan pelajar yang ingin membangunkan kemahiran yang diperlukan dalam kepimpinan dan keusahawanan.
Setelah memperolehi Sarjana Pentadbiran Perniagaan (MBA), anda boleh mengharapkan untuk mencari jawatan pengurusan dan utama dalam organisasi antarabangsa.
Pace
MBA kami disampaikan selama 18 bulan (3 semester) dan irama dianjurkan sedemikian rupa sehingga pelajar kami dapat bekerja Part-Time, yang membuka peluang pekerjaan mereka. Kerjaya kami
Pengesahan / Tesis
Pada akhir MBA, pelajar perlu mempertahankan Tesis yang akan menjalankan salah satu mata pelajaran yang dikaji semasa program ini.
Kandungan
Strategi
- Pengurusan kualiti
- Pembangunan Rancangan Perniagaan (Harvard Business School Publishing)
- Pengurusan Projek (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
- Peningkatan Proses (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
- Undang-undang Perniagaan Antarabangsa
- Pengurusan Sumber Manusia Strategik
- Pengurusan Perubahan (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
- Membuat Keputusan (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
- Pengurusan Krisis Melobi (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
- Keselamatan IT
- Pelaksanaan Inovasi (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
Perakaunan
- Statistik
- Perakaunan
- Cukai
- Audit dalaman
- Makro
- Kewangan korporat
- Etika
- Ekonomi dunia
- Sosiologi Politik
- Etika Korporat
Pemasaran
- Pemasaran Strategik - Model
- Kajian Pengguna
- Undang-undang Persaingan
- Pengurusan jenama
- Penetapan Harga
- Kecekapan Teras - Pemasaran
- Memimpin Pasukan Jualan
- Pemasaran Antarabangsa
- CRM
- Pemasaran Sensorial
Lain-lain
- Hari Inovasi
- Perniagaan English
- Bercakap dengan Keyakinan
- Metodologi
- Tesis
Penilaian
- Peperiksaan Mid-term
- Peperiksaan akhir
- Pertahanan Skripsi
Pembelajaran ekspedisi
Tesis
Kurikulum
Strategi & Pengurusan Am
- Pengurusan kualiti
- Pembangunan Rancangan Perniagaan (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
- Pengurusan Projek (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
- Penambahbaikan Proses (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
- Undang-undang Perniagaan Antarabangsa
- Pengurusan HR Strategik
- Pengurusan Perubahan (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
- Membuat Keputusan (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
- Pengurusan Krisis Melobi (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
- keselamatan IT
- Pelaksanaan Inovasi (Penerbitan Sekolah Perniagaan Harvard)
Perakaunan & Kewangan
- Perangkaan
- perakaunan
- percukaian
- Audit dalaman
- Ekonomi Makro & Mikro
- Kewangan korporat
- Etika & Standard Profesional
- Ekonomi global
- Sosiologi Politik
- Etika Korporat
Komunikasi pemasaran
- Pemasaran Strategik – Model
- Kajian Pengguna
- Undang-undang Persaingan
- Pengurusan jenama
- Penetapan Harga
- Kompetensi Teras – Pemasaran
- Mengetuai Pasukan Jualan
- Pemasaran Antarabangsa
- CRM & Pengurusan Jualan
- Pemasaran Sensorial
Lain-lain
- Hari Inovasi
- Perniagaan English
- Bercakap dengan Yakin
- Metodologi
- Tesis
Penilaian
- Peperiksaan Pertengahan
- Peperiksaan akhir
- Pertahanan Tesis
Ekspedisi pembelajaran
Tesis