Program MBA inovatif ini menanggapi permintaan yang semakin meningkat untuk pengurus mahir dengan pemahaman yang menyeluruh mengenai strategi dan alat pengurusan jenama mewah.

Program ini membina kejayaan Pemasaran Jenama Mewah MBA dan terus menyediakan platform yang luar biasa untuk menerokai evolusi pasaran mewah global.

Program Pengurusan Jenama MBA Mewah direka untuk melengkapkan calon yang mempunyai pengalaman pengurusan yang relevan dengan pengetahuan dan kemahiran maju pakar untuk maju ke peringkat seterusnya dalam kerjaya mereka.

Reka bentuk program ini akan membantu para pelajar memperoleh pemahaman yang mendalam tentang kerumitan pengurusan dalam konteks organisasi mewah, terutamanya apabila pasaran mewah terus menjadi lebih berdaya saing dan pelbagai dimensi, dan pengguna mewah menjadi lebih terpolarisasi.

Terdapat penekanan yang kuat sepanjang program pengumpulan dan analisis data untuk menyokong pengambilan keputusan yang rumit. Pelajar akan membangunkan kemahiran analisis yang perlu untuk mengkaji pelbagai isu yang mempengaruhi sektor mewah dan keupayaan untuk membina penyelesaian kreatif. Pembelajaran pengalaman aktif akan membolehkan pelajar membangunkan pemikiran strategik, kepimpinan, kemahiran interpersonal dan kumpulan dan pandangan keusahawanan yang lebih mendalam. Keupayaan menyelesaikan masalah juga akan ditanam melalui kajian kes, permainan perniagaan dan projek seluar hidup, diwujudkan dengan kerjasama dengan organisasi mewah terkemuka.

Jenama mewah akan terus berjaya menerusi unsur-unsur utama kesahihan, eksklusif dan ketukangan, tetapi hari ini keperluan ini perlu diseimbangkan dengan akses 24/7 dan keterlaluan serta mencerminkan kemajuan dalam teknologi digital dan peningkatan daya pengguna. Pengurusan Jenama Mewah MBA mengkaji bagaimana jenama mewah perlu mencari cara inovatif untuk menangani perdagangan klasik antara ketinggian dan pengembangan global.

Modul teras

Perspektif dan Amalan Mewah

Direka untuk menilai kritikal konsep mewah dan evolusi sektor mewah global. Pelajar akan menganalisa bagaimana persepsi nilai mewah berevolusi dalam konteks produk / pasaran yang berbeza dan akan menyiasat bagaimana ciri-ciri individu, dinamik sosial dan faktor berkaitan jenama mempengaruhi keputusan untuk membeli produk dan perkhidmatan mewah.

Pengurusan Kewangan dan Kekayaan

Membangunkan kesedaran kritikal terhadap pengurusan kekayaan moden dan membina pendedahan terdahulu pelajar terhadap prinsip dan teknik pengurusan kewangan. Modul ini akan memberi tumpuan kepada ketiga-tiga aspek utama pengurusan kekayaan, iaitu: penciptaan kekayaan, pemeliharaan kekayaan dan pemindahan kekayaan.

Pengedaran dan Runcit Mewah

Menyediakan analisa kritikal terhadap trend dan perkembangan pengurusan berkenaan dengan peruncitan dan pengedaran barangan mewah dan perkhidmatan. Dimensi pengalaman runcit mewah dipertimbangkan - dengan penekanan khusus terhadap penciptaan kelebihan perbezaan melalui penciptaan imej kedai dan perkhidmatan pelanggan.

Strategi Kepimpinan dan Tanggungjawab Sosial

Membolehkan pelajar menganalisis secara kritikal peranan yang dimainkan oleh pengurus dalam merumuskan, melaksanakan dan menilai strategi dalam organisasi di sektor mewah. Pelajar digalakkan untuk merenung kepentingan kepimpinan dalam membangun, melindungi dan mengeksploitasikan keupayaan strategik dalam organisasi. Modul ini direka untuk membantu para pelajar mengambil peranan kepimpinan yang signifikan dalam karier masa depan mereka di sektor mewah.

Pengurusan Jenama Strategik

Meneroka sifat dan peranan produk dari perspektif penyampaian dan pengalaman jenama dalam pelbagai sektor mewah. Ia menekankan kepentingan pengurusan jenama yang berkesan dalam sektor barang dan perkhidmatan mewah melalui pertimbangan terperinci mengenai kesusasteraan relatif, disokong oleh contoh-contoh konteks.

Aspek Perundangan Pengurusan Jenama

Memberi tumpuan dan konteks mengenai aspek khusus undang-undang supaya dapat diakses oleh mereka tanpa kajian undang-undang undang-undang atau peraturan harta intelek yang terdahulu. Ia menyediakan asas bagi pemikiran kreatif kritis, analitis dan undang-undang semasa meneroka isu undang-undang yang berkaitan dengan tanda niaga, nama domain, lulus, hak reka bentuk, hak paten, hak cipta, dan isu berkaitan dengan standard pengiklanan.

Projek Penyelidikan: Reka Bentuk dan Kaedah

Memperkenalkan pelajar kepada pendekatan penyelidikan dan kemahiran pengurusan masa, penting untuk projek penyelidikan mereka. Modul ini memberikan pengetahuan penting mengenai reka bentuk penyelidikan di seluruh bidang utama dan mengamalkan perspektif kritikal dalam membandingkan dan membezakan model penyelidikan alternatif.

Disertasi

Elemen terakhir dari program ini adalah disertasi, yang memberikan anda kesempatan untuk merancang dan mengerjakan penyelidikan asli di kawasan terpilih Brand Luxury Marketing. Sebagai sebahagian daripada penyelidikan, pelajar mempunyai peluang untuk menerapkan teori, konsep, teori dan rangka kerja yang diperkenalkan dalam modul yang telah diajar sebelumnya. Disertasi boleh mengambil salah satu daripada 3 bentuk: Projek Penyelidikan Gunaan, Projek Pertanyaan atau Projek Perundingan Perniagaan.

Pengajaran dan pembelajaran

Pelajar yang mempelajari MBA Mewah Brand Management akan menjadi sebahagian daripada kelas kecil dan fokus, campuran pelajar tempatan dan antarabangsa yang berkongsi kepakaran pengurusan dan mendapat manfaat dari pengajaran oleh profesor bertaraf dunia, dengan pengalaman penyelidikan dan profesional serta hubungan rapat dengan industri.

Kepelbagaian dan pengalaman yang dibawa ke kelas oleh setiap individu adalah salah satu kekuatan utama MBA di GCU London . Program ini direka untuk menggalakkan sokongan rakan sebaya yang tidak formal dan rangkaian perkongsian pengetahuan, membantu mereka untuk menjadi pelajar yang berkesan, bebas, sepanjang hayat. Akademik antarabangsa dari Perancis, Sepanyol, Itali, Taiwan, China dan Amerika Syarikat telah melawat GCU London untuk mendapatkan pandangan tentang pengajaran kami.

Penilaian

Sejumlah kaedah penilaian digunakan dalam program ini, yang berbeza-beza antara modul, dan termasuk kerja kumpulan, kajian kes, kursus kursus bertulis, persembahan kumpulan, projek dan penyelidikan berasaskan penyelidikan.

Peluang siswazah

Lulusan MBA sebelum ini telah membina kerjaya yang mantap dalam organisasi yang diiktiraf di peringkat global. Para graduan antarabangsa kami telah mendapat pekerjaan di negara asal mereka di Eropah, India, Pakistan, Nigeria, Kanada, Mexico, Indonesia dan China.

Program diajar dalam:
  • English

Lihat 1 lagi program yang ditawarkan oleh Glasgow Caledonian University, London (GCU London) »

Tarikh Akhir Kemaskini Mac 15, 2019
Kursus ini Lokasi Kampus
Start Date
Jan 2020
Duration
1 - 2 
Sambilan
Sepenuh masa
Price
16,800 GBP
sepenuh masa
Ikut lokasi
Ikut tarikh
Start Date
Jan 2020
Tarikh tutup permohonan

Jan 2020

Location
Tarikh tutup permohonan
End Date