MBA dalam Pengurusan Jenama Mewah
Glasgow Caledonian University, London (GCU London)
Maklumat Utama
Lokasi kampus
London, United Kingdom
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 - 2 tahun
laju
Sepenuh masa, Sambilan
Yuran tuisyen
GBP 16,800 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* sepenuh masa
pengenalan
Program MBA inovatif ini bertindak balas terhadap permintaan yang semakin meningkat untuk pengurus mahir dengan pemahaman menyeluruh mengenai strategi dan alat pengurusan jenama mewah.
Program ini dibina berdasarkan kejayaan MBA Luxury Brand Marketing dan terus menyediakan platform yang luar biasa untuk meneroka evolusi pasaran mewah global.
Program MBA Luxury Brand Management dirancang untuk melengkapkan calon yang mempunyai pengalaman pengurusan yang relevan dengan pengetahuan dan kemahiran lanjutan pakar untuk melangkah ke tahap seterusnya dalam karier mereka.
Reka bentuk program ini akan membantu pelajar memperoleh pemahaman yang mendalam mengenai kerumitan pengurusan dalam konteks organisasi mewah, terutamanya ketika pasaran mewah terus menjadi lebih kompetitif dan multi-dimensi, dan pengguna mewah menjadi lebih terpolarisasi.
Terdapat penekanan yang kuat sepanjang program pada pengumpulan dan analisis data untuk menyokong pembuatan keputusan yang kompleks. Pelajar akan mengembangkan kemahiran analitik yang diperlukan untuk meneliti pelbagai isu yang mempengaruhi sektor mewah dan keupayaan untuk membina penyelesaian kreatif. Pembelajaran pengalaman yang aktif akan membolehkan pelajar mengembangkan pemikiran strategik, kepemimpinan, kemahiran interpersonal dan kumpulan serta pandangan keusahawanan yang lebih mendalam. Keupayaan menyelesaikan masalah juga akan dikembangkan melalui kajian kes, permainan perniagaan dan projek taklimat langsung, yang dibuat dengan kerjasama organisasi mewah terkemuka.
Jenama mewah akan terus berjaya melalui unsur-unsur utama keaslian, eksklusif dan ketukangan, tetapi hari ini ia perlu diimbangi dengan akses 24/7 dan segera serta mencerminkan kemajuan dalam teknologi digital dan peningkatan daya pengguna. Pengurusan Jenama Mewah MBA mengkaji bagaimana jenama mewah perlu mencari cara inovatif untuk mengatasi pertukaran klasik antara jarang dan pengembangan global.
Kemasukan
Kurikulum
Modul teras
Perspektif dan Amalan Mewah
Direka bentuk untuk menilai secara kritis kerumitan konsep mewah dan evolusi sektor mewah global. Pelajar akan menganalisis bagaimana persepsi nilai mewah berkembang merentas konteks produk/pasaran yang berbeza dan akan menyiasat cara ciri pengguna individu, dinamik sosial dan faktor berkaitan jenama mempengaruhi keputusan untuk membeli produk dan perkhidmatan mewah.
Kewangan dan Pengurusan Kekayaan
Membangunkan kesedaran kritikal tentang pengurusan kekayaan moden dan membina pendedahan pelajar sebelum ini kepada prinsip dan teknik pengurusan kewangan. Modul ini akan memberi tumpuan kepada ketiga-tiga aspek utama pengurusan kekayaan, iaitu: penciptaan kekayaan, pemeliharaan kekayaan dan pemindahan kekayaan.
Pengedaran dan Peruncitan Mewah
Menyediakan analisis kritikal arah aliran dan perkembangan pengurusan berkenaan dengan peruncitan dan pengedaran barangan dan perkhidmatan mewah. Dimensi pengalaman runcit mewah dipertimbangkan - dengan penekanan khusus terhadap penciptaan kelebihan pembezaan melalui penciptaan imej kedai dan perkhidmatan pelanggan.
Kepimpinan Strategi dan Tanggungjawab Sosial
Membolehkan pelajar menganalisis secara kritis peranan yang dimainkan oleh pengurus dalam merumus, melaksanakan dan menilai strategi dalam organisasi dalam sektor mewah. Pelajar digalakkan untuk memikirkan kepentingan kepimpinan dalam membangunkan, melindungi dan mengeksploitasi keupayaan strategik dalam organisasi. Modul ini direka untuk membantu pelajar mengambil peranan kepimpinan yang penting dalam kerjaya masa depan mereka dalam sektor mewah.
Pengurusan Jenama Strategik
Meneroka sifat dan peranan produk dari perspektif penyampaian jenama dan pengalaman merentas pelbagai sektor mewah. Ia menyerlahkan kepentingan pengurusan jenama yang berkesan dalam sektor barangan dan perkhidmatan mewah melalui pertimbangan terperinci kesusasteraan relatif, disokong oleh contoh kontekstual.
Aspek Undang-undang Pengurusan Jenama
Memfokuskan pada dan mengkontekstualisasikan aspek khusus undang-undang supaya boleh diakses oleh mereka yang tidak mempunyai kajian undang-undang terlebih dahulu mengenai undang-undang atau peraturan harta intelek. Ia menyediakan asas untuk pemikiran kritis, analitikal dan kreatif dari segi undang-undang sambil meneroka isu undang-undang yang berkaitan dengan tanda dagangan, nama domain, kehilangan, hak reka bentuk, hak paten, hak cipta dan isu yang berkaitan dengan piawaian pengiklanan.
Projek Penyelidikan: Reka Bentuk dan Kaedah
Memperkenalkan pelajar kepada pendekatan penyelidikan dan kemahiran pengurusan masa, penting untuk projek penyelidikan mereka. Modul ini menyediakan pengetahuan penting tentang reka bentuk penyelidikan merentas bidang utama dan menggunakan perspektif kritikal dalam membandingkan dan membezakan model penyelidikan alternatif.
Disertasi
Elemen terakhir program ini ialah disertasi, yang memberi anda peluang untuk mereka bentuk dan menjalankan kajian asal dalam bidang terpilih Pemasaran Jenama Mewah. Sebagai sebahagian daripada penyelidikan, pelajar berpeluang mengaplikasikan teori, konsep, teori dan rangka kerja yang diperkenalkan dalam modul yang telah diajar sebelum ini. Disertasi boleh mengambil salah satu daripada 3 bentuk: Projek Penyelidikan Gunaan, Projek Inkuiri atau Projek Perundingan Perniagaan.
Pengajaran dan pembelajaran
Pelajar yang mempelajari Pengurusan Jenama Mewah MBA akan menjadi sebahagian daripada kelas kecil dan tertumpu, gabungan pelajar tempatan dan antarabangsa yang berkongsi kepakaran pengurusan dan mendapat manfaat daripada pengajaran oleh profesor bertaraf dunia, dengan pengalaman penyelidikan dan profesional serta hubungan rapat dengan industri.
Kepelbagaian dan pengalaman yang dibawa ke kelas oleh setiap individu adalah salah satu kekuatan utama MBA dalam GCU London . Program ini direka untuk mempromosikan sokongan rakan sebaya yang tidak formal dan rangkaian perkongsian pengetahuan, membantu mereka menjadi pelajar yang berkesan, berdikari, sepanjang hayat. Ahli akademik antarabangsa dari Perancis, Sepanyol, Itali, Taiwan, China dan Amerika Syarikat telah melawat GCU London untuk mendapatkan pandangan tentang pengajaran kami.
Peluang kerjaya
Peluang graduan
Graduan MBA sebelum ini telah membina kerjaya yang kukuh dalam organisasi yang diiktiraf di peringkat global. Graduan antarabangsa kami telah pergi untuk mendapatkan pekerjaan di negara asal mereka di Eropah, India, Pakistan, Nigeria, Kanada, Mexico, Indonesia dan China.