MBA dalam Pengurusan Jenama Mewah

Umum

Baca lebih lanjut mengenai program ini di laman web sekolah

Penerangan Program

Program Pengurusan Mewah bertujuan untuk semua pengurus masa depan yang ingin membina kerjaya yang mantap dan berjaya dalam industri mewah.

Program antarabangsa yang komprehensif ini memberikan pendedahan maksimum kepada industri mewah. Setiap calon beroperasi dalam beberapa hari selepas mengendalikan pekerjaan impian masa depannya.

Tiada yang lebih baik daripada memperoleh pengetahuan ini

Program Pembelajaran 360 °

  • Pembelajaran dalam kelas: kuliah, Kajian kes, Debat
  • Pengalaman praktikal: Lawatan lapangan (Runcit, Yayasan, Pereka, Bengkel tukang Kerajinan, Pameran)., Kumpulan Kerja
  • Wawasan dari pakar mewah: Pembicara tetamu, Masterclasses, Q
  • Maklum balas dan penilaian berterusan oleh profesor MBA dan eksekutif syarikat

Semua kelas diajar dalam bahasa Inggeris oleh profesional mewah.

Pelajar kami mendapat pandangan dari pakar mewah yang berkelayakan, yang mewakili nilai yang sangat baik untuk kerjaya dalam industri yang sentiasa berkembang pesat.

Hasil daripada kursus ini, anda akan dapat:

  • Memahami dan menganalisis penjenamaan dan pengurusan jenama dalam kemewahan , berdasarkan pasaran, dan profil dan budaya pelanggan
  • Menganalisis dan mencipta strategi jenama dan platform jenama untuk industri mewah
  • Dapatkan pemahaman yang mendalam mengenai industri mewah , dengan tumpuan kepada industri mewah Perancis, semua sektor .
  • Membina nilai pada jenama sedia ada atau yang sedang dibangunkan
  • Dapatkan untuk memastikan peranan masa depan anda dalam industri mewah
  • Membangunkan strategi komunikasi dan pengedaran untuk jenama mewah

Program

Memahami Budaya Mewah:
  • Pandangan holistik industri
  • Dinamik dan evolusi industri
  • Pemain yang ditubuhkan dan generasi baru
  • Profil dan tingkah laku pelanggan mewah
  • Kajian kes dan kumpulan kerja
Mencipta nilai:
  • Daripada identiti jenama kepada DNA Jenama
  • Bagaimana untuk menjadikan jenama mewah berjaya
  • Inovasi dan reka bentuk produk
  • Mewah dan kemampanan
  • Kajian kes dan kumpulan kerja (nilai jenama, personaliti jenama)
Strategi Jenama:
  • Kedudukan jenama - konsep, inovasi produk
  • Platform jenama
  • Kecemerlangan operasi / pengalaman pelanggan
  • Strategi rangkaian sosial untuk jenama mewah
  • Kajian kes, kumpulan kerja (pengedaran terpilih dan e-dagang)
Imej Global dan komunikasi:
  • Komunikasi dalam talian / Offline / Omnichannel
  • Strategi pengiklanan
  • Penggunaan media sosial yang strategik
  • Kajian kes, kumpulan kerja
Pengagihan mewah di Digital Age:
  • Eksklusif dan penglihatan
  • Pasaran yang baru muncul VS Pasaran matang
  • Kajian kes, kumpulan kerja
Merendam ke dalam dunia mewah:
Dalam pasukan 5, peserta dikehendaki menyelesaikan isu perniagaan untuk sebuah syarikat (bimbingan akan diberikan semasa tugasan). Persembahan, dipantau oleh profesor MBA dan eksekutif syarikat.

Perspektif Kerjaya

Dengan 15,000 graduan di seratus negara, ESLSCA Business School mempunyai salah satu rangkaian terbesar dan tertua di kalangan sekolah perniagaan utama.
Pengurusan jenama mewah jenama MBA antarabangsa membuka jalan kepada perspektif yang tidak dijangka, dalam persekitaran yang sangat global dan pelbagai.
Apabila mengikuti program ini, anda boleh menyertai sebagai Pengurus atau Pengarah bidang aktiviti berikut bergantung kepada saiz syarikat:
  • Jenama
  • Rangkaian Runcit,
  • Pemasaran,
  • Jenama Digital,
  • Produk,
  • Perjalanan Runcit,
  • Keusahawanan, dsb.

Kemasukan

Sekolah menawarkan kemungkinan, untuk semua kursus, untuk memohon secara online sepanjang tahun: merangkumi dari Januari hingga Disember.
Pemilihan calon dilakukan oleh file aplikasi (CV dan borang permohonan pertanyaan) diikuti dengan wawancara.
Calon harus memiliki latar belakang profesional atau akademik (Master diploma).
Dalam bidang pemasaran dan kemewahan. Calon perlu menunjukkan motivasi yang kuat untuk pemasaran, jenama, perniagaan mewah.
Tarikh Akhir Kemaskini Mac 2020

Latar Belakang Pusat Pengajian

Forte de ses 70 ans d’expérience, l’ESLSCA Business School Paris propose une pédagogie équilibrée entre expérience pratique et méthodologie progressive. Depuis 1949, l’école a su développer ses activi ... Baca lebih lanjut

Forte de ses 70 ans d’expérience, l’ESLSCA Business School Paris propose une pédagogie équilibrée entre expérience pratique et méthodologie progressive. Depuis 1949, l’école a su développer ses activités pour devenir un pôle d’excellence académique, notamment dans les domaines de la Finance, du Marketing, du Management et de la data. L’ESLSCA Business School Paris propose de nombreux cursus de formation tels que des programmes Bachelors, des MBA spécialisés ou encore des formations pour les professionnels. L’école a récemment emménagé dans son tout nouveau campus parisien de 8000m². Situé au cœur du parc de Pont de Flandre dans le 19eme arrondissement de Paris et accessible en RER, métro et tramway, ce nouvel espace moderne, lumineux et connecté a été pensé pour nos étudiants et pour leur épanouissement. Avec 15 000 anciens diplômés présents en France et à l'international, l’ESLSCA Business School Paris bénéficie d’un des réseaux les plus importants de ceux des grandes écoles de commerce et de management. Largement ouverts sur l’international, les programmes de l'ESLSCA Business School Paris contribuent à la formation des dirigeants de demain. Baca Ringkas