MBA dalam Pemasaran Sukan

Umum

Penerangan Program

MBA tahun kedua dalam pemasaran sukan adalah untuk ahli-ahli masa depan dalam dunia pemasaran. Berikutan MBA tahun pertama dalam pengurusan sukan, yang merupakan inti bersama, memberi tumpuan kepada kepakaran perniagaan sukan, MBA 2 dalam pemasaran sukan bertujuan untuk integrasi profesional. Ia menyediakan kemahiran yang diperlukan untuk berlatih di alam semesta pilihan ini dan untuk mendapatkan pemahaman dan isu pemasaran sukan. Tahun depan akan datang pada bulan Oktober.

Tahun 2 MBA dalam pemasaran sukan mempunyai banyak kelebihan:

  • Kursus asas menangani semua perkara utama pemasaran
  • Kursus khusus untuk berada di barisan hadapan pemasaran
  • Pembinaan projek profesional
  • Memori profesional dalam menyokong pembinaan projek profesional
  • Membuka dunia pemasaran

Melalui program ini, anda dapat memperoleh kemahiran berikut:

  • Menjadi ahli profesional dalam sektor pemasaran secara keseluruhan
  • Pengetahuan umum mengenai dunia pemasaran
  • Penguasaan alat dan strategi
  • Penguasaan teknik komunikasi strategik dan operasi dengan penguasaan alat DTP
  • Kemahiran perniagaan yang kuat
  • Kemahiran pengurusan (kewangan, perakaunan, bajet) serta penguasaan alat pejabat
  • Keupayaan untuk mengurus projek atau kumpulan (pengurusan projek dan pengurusan sumber manusia)
  • Kapasiti untuk menganjurkan dan merancang projek pemasaran
  • Mulakan perniagaan
  • Mempunyai arahan profesional dalam bahasa Inggeris
  • Meningkatkan kesedaran diri dan profil profesional
  • Pemenuhan projek profesional dan peribadi beliau

Peluang program:

  • Pengurus Pemasaran, Pengurus Produk, Pengurus Rangkaian
  • Pengurus Kedai
  • Persekutuan dan kelab sukan
  • Pengiklan dan jabatan pemasaran dalam syarikat
  • Syarikat menganjurkan acara sukan
  • Pengarah Teknikal, Pengurus Logistik, Pengurus Projek, Pengurus, Pengurus Komunikasi, Penyelaras Media, Hospitaliti, Penajaan, Pengurusan Kawasan VIP
  • Agensi perundingan pemasaran dan komunikasi melalui sukan
  • Komuniti tempatan dan wilayah
  • Sektor kecergasan, kesejahteraan dan sukan

Pemasaran MBA Tahun Kedua

Pengetahuan tengah

  • Para pemain dalam pasaran pemasaran dan spesifikasinya
  • Strategi e-perniagaan
  • Pemasaran sukan
  • Cara pengaktifan

* Senarai tidak lengkap

Komunikasi - Peristiwa

Eksploitasi dan pengaktifan media di sekitar acara sukan

Pengoptimuman digital peristiwa dan struktur sukan

* Senarai tidak lengkap

Alat Profesional - Aktiviti Pelengkap

Alat profesional

  • Pendekatan reflektif dan profesional dalam projeknya
  • Bina imej anda melalui rangkaian sosial
  • Alat DTP
  • Bercakap awam
  • Memori profesional di sekitar masalah pemasaran

Aktiviti pelengkap

  • Perjalanan untuk mencari sukan hari ini dan hari ini
  • Persidangan perniagaan sukan dengan pakar yang diiktiraf di dunia sukan pada tema yang berbeza. (PR, pengurusan komuniti, organisasi acara, sukarela dalam sukan, dan lain-lain)
  • Tumpuan perniagaan (Campur tangan pengurus, pengurus besar, pengarah pemasaran / komunikasi persekutuan, kelab, jenama, dll.)
Tarikh Akhir Kemaskini Feb 2019

Latar Belakang Pusat Pengajian

Sports Management School est une école internationale spécialisée en Management du Sport. Son positionnement de « Pure player » exclusivement centré sur le Sport Business lui confère une réelle expéri ... Baca lebih lanjut

Sports Management School est une école internationale spécialisée en Management du Sport. Son positionnement de « Pure player » exclusivement centré sur le Sport Business lui confère une réelle expérience dans tous les domaines connexes à cet univers, notamment le commerce et la distribution, le marketing, la communication et l’organisation d’événements sportifs… Baca Ringkas