MBA Luxury - Food

Umum

Penerangan Program

Budaya gastronomik memerlukan pelbagai kemahiran yang luas dari pengetahuan tradisi, budaya, model pengeluaran, trend masakan, pengetahuan sains oenologi, dan proses perindustrian dan artisan. Dunia yang unik ini menggabungkan emosi dan teknologi canggih. Ia benar-benar boleh dibentangkan hanya dengan menggabungkan kecemerlangan merentasi keseluruhan rantaian nilai, dari pengeluaran ke perkhidmatan. Dunia yang luar biasa dan berprestij ini, yang merupakan sebahagian daripada tradisi Perancis dan model yang diiktiraf oleh UNESCO, dikerahkan melalui penguasaan lengkap teknik pemasaran, teknik jualan, pengetahuan data undang-undang dan analisis model pengurusan yang berlaku untuk sektor ini .

Makanan Mewah dan Pengurusan Wain MBA direka untuk membolehkan anda memahami, memahami dan menguasai alam semulajadi industri makanan gourmet.

Objektif program

Pengajaran yang disampaikan oleh Food and Wine MBA Mewah direka:

  • Memberi kemahiran yang diperlukan untuk pemasaran pemasaran, jualan dan pengedar masa depan yang berkaitan dengan produk-produk mewah ini di Perancis dan di seluruh dunia.
  • Untuk menyediakan kumpulan eksekutif muda dan usahawan untuk sektor agro-pencegahan, gastronomi, wain, dan semangat, di sektor hotel dan restoran.

Kaedah pengajaran

Pengajaran yang disampaikan oleh Food and Wine MBA Mewah direka:

  • Seminar Integrasi untuk menjalin hubungan antara peserta pada permulaan kitaran program.
  • Pertemuan dan hubungan biasa dengan mereka yang merupakan sebahagian daripada dunia gourmet (angka utama).
  • Lawatan ke syarikat, pameran perdagangan, bengkel kreatif, pusat pengeluaran khusus dalam bidang sains gastronomi dan oenologi.
  • Lawatan Perjalanan
  • Sokongan untuk penghuraian projek profesional setiap pelajar.
  • Peluang kerjaya:
  • Pengajaran yang disampaikan oleh Food and Wine MBA Mewah direka:
  • Pemasaran (Pengurus jenama, Pengurus produk, dan lain-lain)
  • Pengurusan (Pengurus kawasan, Pengurus Jabatan, Duta Jenama, Pembangun Produk dan Perniagaan, dll.)
  • Pembelian (pembeli, pengurus kategori, dll.)
  • Komunikasi (Perhubungan Awam, pengurus acara, dan lain-lain)
  • Usahawan

Kandungan Program

Tahun 1

  • Budaya umum sektor perniagaan
    • Sejarah jenama
    • Analisis sektor
    • Gastronomi
    • Delicatessen
    • Coklat
    • Wain dan semangat
  • Asas pemasaran mewah
  • Pengenalan kepada pemasaran mewah
  • Pemasaran strategik dan operasi
  • Pemasaran eksperimen
  • Pemasaran digital
  • Perdagangan visual
  • Komunikasi jenama mewah
  • Pengenalan kepada komunikasi
  • Memahami cabaran baru sektor mewah
  • Alat komunikasi media dan bukan media
  • Peranan perwakilan dan visual pengiklanan untuk jenama mewah
  • Bagaimana untuk mengekalkan visi dan sejarah jenama mewah
  • Asas perniagaan
  • Pasaran mewah
  • Pasaran mewah
  • Kaedah pengedaran
  • Operasi dan pengurusan pasukan
  • Pengurusan Operasi
  • Pemasaran dalam industri mewah
  • Ciri-ciri industri mewah dan penerangan jawatan
  • Pelanggan dan pasaran mewah
  • Pengurusan ekuiti jenama dan jenama
  • Harga, pengedaran, dan komunikasi dalam industri
  • Pengurusan pasukan
  • Pengurusan
  • Komunikasi
  • Nilai
  • Budaya korporat
  • Kerja dalam kumpulan
  • Pembangunan peribadi
  • Pengucapan awam
  • Penjenamaan peribadi
  • Rangkaian
  • Bahasa asing
  • Projek tahunan
  • Latihan selama 6 bulan

Tahun 2

  • Pengetahuan mengenai pasaran, pemain dan peluang di sektor ini - di Perancis dan di peringkat antarabangsa
  • Isu sosio-budaya utama dalam sektor ini
  • Lawatan dunia masakan, terroir, dan jenis anggur
  • Pemasaran produk
  • Kawasan percubaan baru
  • Strategi produk dan strategi syarikat
  • Pengurusan kewangan
  • Persekitaran undang-undang
  • Pembangunan peribadi
  • Projek tahunan
  • Kerja magang atau hari

Program ini yang diiktiraf tahap I oleh negeri ini didaftarkan di profilesnelles (rnCP) pensijilan des nasional.

Permohonan

Makanan Mewah MBA Sup de Luxe

  • Pelajar siswazah dengan ijazah dari Universiti yang diiktiraf dengan gred dan persembahan yang baik (Sarjana Muda, Sarjana atau Program Kejuruteraan)
  • Profesional muda yang berharap dapat mempercepatkan kerjaya mereka
  • Graduan yang ingin mengambil bahagian dalam sektor Premium atau Mewah

Calon harus mengisi borang permohonan dan melampirkan foto dan CV.

Satu atau dua surat cadangan boleh dilampirkan ke fail permohonan.

Sebaik sahaja fail itu diterima dan dipilih, juri akan mengkaji dengan teliti dan menemuramah calon terpilih semasa mesyuarat bersemuka atau melalui pautan elektronik.

Tuisyen untuk program penuh adalah:

  • MBA 1: 14.500 €
  • MBA 2: 19.000 €

Dari April 2020

Tarikh Akhir Kemaskini Okt 2019

Latar Belakang Pusat Pengajian

Founded by Cartier in 1990, The Institut Supérieur de Marketing du Luxe provides the only training in the world desired and supported by professionals from the sector.

Founded by Cartier in 1990, The Institut Supérieur de Marketing du Luxe provides the only training in the world desired and supported by professionals from the sector. Baca Ringkas