Inovasi dan Keusahawanan
EDC Paris Business School
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Paris, Perancis
Bahasa
Inggeris, Perancis
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
EUR 10,400 / per year
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Menjadi Pemimpin Syarikat esok
Kaedah Pembelajaran
- Kaedah kajian kes
- Pembelajaran berdasarkan projek
- Pendekatan antara disiplin
- Pembelajaran kendiri (akses kepada pangkalan data kandungan perniagaan)
Struktur program
Pelaksanaan kursus akademik itu sendiri, yang terdiri daripada empat blok pembelajaran yang berbeza : orientasi, kursus inti, kepekatan, dan Tesis MBA.
Pada masa yang sama, pelajar mempunyai akses kepada satu set perkhidmatan di luar bilik darjah yang direka untuk menjadikan pengalaman pembelajaran mereka komprehensif seperti perkhidmatan karier profesional, perniagaan & perkhidmatan rangkaian sosial, antara lain.
MBA kami mempunyai 75 kredit ECTS. Ia termasuk kursus kemalangan Perancis (4 hari - 24 jam) dan hari induksi (6 jam).
- Bengkel / Seminar akan disebar sepanjang program.
- Profil jurulatih: Pakar dengan rekod yang kuat dalam memimpin projek inovatif dan keusahawanan Fakulti teras EDC Paris Business School ( EDC Paris Business School Terbaik di Perancis)
- Sasaran Peserta: Pengurus dan pemimpin yang bersedia meningkatkan pembawa mereka melalui visi pengurusan inovatif dan keusahawanan.
- Tempoh Program: 12 bulan (termasuk tesis).
Kemasukan
Kurikulum
Kurikulum
Zum orientasi
Ia merangkumi kursus kemalangan Perancis (4 hari - 24 jam) dan hari induksi (6 jam).
Zum kursus Teras (48 kredit)
Kursus teras merangkumi bidang perniagaan asas dan penting; Kursus teras dibahagikan kepada blok yang berat 6 kredit ECTS (36 jam). Setiap blok terdiri daripada 2 kursus yang masing-masing mempunyai 3 kredit.
- Strategi & Inovasi
- Pengurusan strategik
- Pengurusan Inovasi
- Perakaunan & Kewangan
- Analisis kewangan
- Kewangan korporat
- Nilai Seni Bina & Proses
- Menguruskan Rantaian Pembekalan
- Menguruskan Sistem Maklumat & Proses
- Menguruskan orang & organisasi (HRM & Kelakuan Organisasi)
- HRM Antarabangsa (Pengurusan Sumber Manusia)
- Kelakuan Organisasi
- Pemasaran & Perniagaan Antarabangsa
- Pengurusan pemasaran
- Perniagaan Antarabangsa
- Pengurusan Prestasi
- Perakaunan Kos
- Kawalan Pengurusan
- Membuat keputusan berdasarkan data
- Ekonomi pengurusan (Mikro & Makro)
- Model untuk membuat keputusan / kaedah kuantitatif
- Pengurusan & Pengurusan Kepimpinan
- Pasukan dan Pengurusan Antarbudaya
- Perisikan Emosi & CSR
Pelajar akan belajar:
- Untuk memahami dinamik persekitaran untuk menentukan tindakan strategik dan pemasaran untuk mewujudkan kelebihan daya saing yang mampan
- Bagaimana untuk memacu penciptaan nilai untuk pihak berkepentingan dan untuk menilai peluang & pelaburan syarikat boleh mengekalkan
- Pelaksanaan strategi yang berjaya bukan sahaja terletak pada orang yang pintar dan bermotivasi tetapi juga dalam proses yang berkesan dan efisien.
Zum mengenai Konsentrasi "Inovasi & Keusahawanan" (16 Kredit ECTS)
Kursus tumpuan merangkumi bidang perniagaan yang maju; setiap kursus tumpuan terdiri daripada 4 kredit (24jam) - Kursus konsentrasi berat 16 kredit ECTS
- Inovasi Model Perniagaan pada Zaman Digital
- Pembangunan Produk Baru
- Dari Peluang Perniagaan ke Rancangan Perniagaan
- Mengubah Organisasi - Keusahawanan Korporat
Faedah utama untuk pelajar
- Pengayaan - berkat pendekatan lintas disiplin
- Menjaga terkini sebagai program sentiasa disemak semula
- Kebolehkerjaan - hasil daripada memperoleh kecekapan yang sangat diminati
Zum MBA Tesis (11 kredit)
Tesis MBA adalah peluang untuk meletakkan semua pengetahuan yang diperolehi dan mengiktiraf kemahiran anda sebagai eksekutif.
Semua projek dijalankan sebagai satu kumpulan dan kemudian dipertahankan di hadapan panel akademik
Tesis MBA adalah teras pusat program dan memegang status kursus dalam haknya sendiri. Dalam kursus ini, kumpulan itu merancang dan melancarkan pelan perniagaan berdasarkan salah satu daripada dua pilihan: projek penyelidikan teoritikal yang berkaitan dengan sebarang aspek organisasi perniagaan; atau pelan operasi berfungsi berdasarkan syarikat dan keadaan sebenar.
Garis panduan untuk pembangunan pelan ini dan membentuk kumpulan kerja dibentangkan semasa kursus.
Tesis MBA mempunyai 4 objektif utama:
- Membangunkan kemahiran dan teknik yang diperlukan untuk menjalankan projek penyelidikan
- Meningkatkan kapasiti untuk menyelesaikan masalah dalam persekitaran yang tidak dikenali dalam konteks yang berkaitan dengan keusahawanan dan perniagaan
- Mengintegrasikan pengetahuan, anda telah memperolehi MBA
- Memahami dinamik peranan kumpulan dan produktiviti pasukan berkaitan dengan penyelidikan.
Sebelum memulakan kerja di tesis MBA mereka, para peserta akan mengikuti seminar tentang cara melakukan penyelidikan / penyelidikan dan penyelidikan / penyelidikan perniagaan (9 jam)
Zum pembangunan Peribadi & perkhidmatan Kerjaya (48 jam)
Pembangunan peribadi sangat penting (MBA adalah pengalaman yang mengubah hidup!), Tetapi perkhidmatan kerjaya sama pentingnya untuk kedudukan dan kepuasan keseluruhan pelajar.
- 24 jam di sekitar pembangunan peribadi termasuk topik mengenai komunikasi dan pembentangan, penilaian MBTI percuma (atau Serupa) dan rangkaian,
- 24 jam di sekitar perkhidmatan kerjaya termasuk bengkel, acara, klinik CV, temu ramah tiruan, dll.
Bengkel / seminar akan tersebar di seluruh program.
Jabatan Hubungan Korporat akan terlibat dalam reka bentuk dan penyampaian trek ini.
Peluang kerjaya
Peluang kerjaya
Ketua Pegawai Pemasaran - Ketua Pegawai Digital - Ketua Pegawai Operasi - Pengurus Pembangunan Perniagaan - Pengurus Inovasi - Pengarah / Pengurus Projek Strategik, dll.