Keystone logo

10 EMBA Program dalam Pemasaran 2024

Penapis

Penapis

  • EMBA
  • Pengajian Pemasaran
  • Pemasaran
Bidang pengajian
  • Pengajian Pemasaran (10)
  • Kembali ke kategori utama
Lokasi
Cari lebih banyak lokasi
Jenis darjah
Tempoh
Kepantasan belajar
Bahasa
Bahasa
Format kajian

    EMBA Program dalam Pemasaran

    MBA Eksekutif (EMBA) dalam pemasaran membolehkan pelajar untuk memajukan pengetahuan dan kepakaran mereka dalam bidang-bidang seperti promosi produk, pengurusan jenama, dan saluran pemasaran. Graduan mendapati bahawa mereka mempunyai potensi untuk meningkatkan pendapatan seumur hidup mereka, dan layak untuk jawatan kuasa dan tanggungjawab yang lebih besar. Jadi, apa yang merupakan EMBA dalam Pemasaran?

    Dikatakan bahawa pemasaran berbeza daripada jualan dalam pemasaran yang melampaui memuaskan keperluan semasa pelanggan, dan benar-benar menjana permintaan pelanggan baru. Ramai mendapati ini sangat mencabar dan menarik. Pelajar EMBA belajar banyak kemahiran yang penting dalam program mereka. Ini termasuk menilai gelagat pengguna dan mengenalpasti peluang produk baru. Pelajar juga belajar bagaimana untuk meningkatkan penawaran semasa, menguruskan imej produk dan reputasi syarikat, dan pasaran untuk pelanggan antarabangsa.Persembahan pemasaran jenama strategik, menguruskan media cetak dan media sosial, serta menetapkan sasaran bahagian pasaran juga memberi tumpuan kepada program tersebut. Akhir sekali, pelajar belajar bagaimana untuk mencapai matlamat penembusan pasaran.

    Sebagai pekerja sepenuh masa, calon EMBA segera boleh memohon prinsip-prinsip baru akademik mereka kepada masalah sebenar-syarikat mereka. Kebanyakan memulakan program mereka yang mempunyai pengalaman kerja yang penting, dengan sedikit sebanyak sepuluh tahun. Ini membantu pelajar menyedari kepentingan sebenar pengalaman akademik dan tumpuan pengetahuan baru mereka pada cabaran pemasaran yang sebenar.

    Kos berbeza dengan ketara bergantung kepada institusi tertentu yang menawarkan program MBA. Secara umum, MBA akan termasuk kos untuk yuran dan tuisyen, buku teks, perbelanjaan perjalanan, perisian, dan komputer riba. Pihak yang berminat boleh mula dengan mengenal pasti pusat pembelajaran utama, dan kemudian menghubungi pejabat mereka untuk kos tertentu.

    Graduan pemasaran EMBA mempunyai pelbagai pilihan kerjaya yang menarik. Ramai memilih untuk maju ke kedudukan kepimpinan dalam jabatan pemasaran syarikat yang menaja mereka. Mereka mempunyai potensi untuk menjadi apa yang ada yang menganggap kedudukan yang paling penting dalam syarikat berasaskan produk-: pengurus jenama. Mereka juga menjadi layak untuk menulis rancangan perniagaan untuk usahawan dan bakal usahawan reka bentuk bantuan. Sesetengah menyertai firma kapitalis usaha dan mengenal pasti syarikat-syarikat yang baru ditubuhkan dengan potensi pendapatan yang tinggi. Beberapa datang kepada syarikat-syarikat yang bermasalah dan membantu menghidupkan lembu tunai terminal menjadi produk canggih.

    Eksekutif yang berminat dalam ijazah pemasaran maju mempunyai pilihan antarabangsa untuk pendidikan mereka. Mereka yang tidak mempunyai akses kepada institusi pembelajaran yang berdekatan boleh memilih program dalam talian dan mengetepikan beban perjalanan sama sekali. Cari program anda di bawah dan kenalan secara terus pejabat kemasukan daripada sekolah pilihan anda dengan mengisi borang yang memimpin.