MBA dalam Pengurusan Pemasaran
Exeed College
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Pembelajaran jarak jauh
Tempoh
12 bulan
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
AED 32,000 *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* pelan ansuran yang fleksibel
pengenalan
Dalam pasaran hari ini, jabatan pemasaran memainkan peranan utama dalam mengurus produk dan jenama serta menjangkau pelanggan selain membantu pasukan penyelidik atau pasukan produk dalam mereka bentuk produk futuristik. Pengurusan pemasaran ialah proses membangunkan strategi dan perancangan untuk produk atau perkhidmatan, pengiklanan, promosi, jualan untuk mencapai segmen pelanggan yang dikehendaki. Pengurus Pemasaran bertanggungjawab untuk audit jenama, strategi pemasaran, pelaksanaan dan perancangan, pengurusan projek pemasaran, pemasaran antarabangsa dan pengurusan perhubungan pelanggan. Pengkhususan Pengurusan Pemasaran (MM) meliputi modul mengenai Pemasaran Antarabangsa, Segmentasi Pelanggan, Pengurusan Perhubungan Pelanggan, Pengurusan Jenama, Pelancaran Produk, Pembangunan Pelan Pemasaran, Komunikasi Pemasaran, Pelancaran Produk dan Pengurusan, Strategi Kemasukan Pasaran dan Pengedaran. Program ini juga akan merangkumi modul mengenai strategi produk dan harga.
MBA satu tahun (Sarjana Pentadbiran Perniagaan) dalam Pengurusan Pemasaran ialah program komprehensif yang direka untuk profesional pemasaran yang menantikan kerjaya yang hebat dalam domain pemasaran. Selepas tamat program, pelajar akan dianugerahkan Diploma Lanjutan Lepasan Siswazah dalam Pengurusan Pemasaran daripada Kelayakan Antarabangsa Cambridge, UK, dan MBA dalam Pengurusan Pemasaran di Universidad Catolica de Murcia, UCAM.
Penghantaran – Dalam Talian
Program ini akan disampaikan melalui sistem pembelajaran dalam talian terkini dan semua pelajar akan mendapat akses kepada jurnal dan buku antarabangsa. Semua program akan disampaikan oleh fakulti antarabangsa dan pelajar boleh menghadiri kuliah langsung daripada fakulti antarabangsa kanan dengan log masuk ke sistem. Semua sesi akan dirakam dan pelajar boleh mendengar ceramah pada masa lapang. LMS mempunyai pilihan untuk sesi penjelasan keraguan dan aktiviti bilik darjah dalam talian. Kelas akan diadakan dua kali seminggu (Ahad dan Selasa) selama tiga jam setiap satu.
Kemasukan
Mengenai Sekolah
Mengenai UCAM (Universidad Catolica de Murcia) – Universiti Katolik Murcia
UCAM ialah universiti dengan kecemerlangan yang berpusat di Murcia, Sepanyol. Bermula pada tahun 1995, UCAM mempunyai pangkalan pelajar aktif seramai 21,000 pelajar dan mempunyai kakitangan akademik lebih daripada 1000. Program MBA di UCAM, Murcia, Sepanyol diiktiraf oleh ANECA dan universiti itu adalah ahli ENQA, Universia, dan EUA. UCAM mempunyai rangkaian perkongsian strategik lebih daripada 300 universiti termasuk Stanford, Universiti Nasional Singapura dan Universiti Teknologi Nasional. UCAM mempunyai perkongsian strategik korporat dengan peneraju industri termasuk Coca-Cola, Microsoft, Soft dan SAP. Pertimbangkan sebagai Universiti sukan, UCAM mempunyai lebih daripada 20 Olimpik sebagai alumninya.
Mengenai CIQ
Cambridge International Qualifications ialah badan penganugerahan antarabangsa yang berpangkalan di United Kingdom. CIQ menganugerahkan profesional di seluruh dunia mengenai pengurusan dan teknologi dan mempunyai perkongsian kemajuan dengan universiti terkemuka di seluruh dunia. CIQ ialah ahli Persatuan Eropah untuk Jaminan Kualiti dalam Pendidikan Tinggi dan program CIQ disahkan oleh TQUK dan NCFE. CIQ juga merupakan rakan kongsi pembelajaran korporat lebih daripada 100 organisasi di seluruh dunia.